onsdag 19 januari 2011

Amerikanskt och bio

Igår när jag satt och åt lunch på jobbet fick jag en mycket trevlig överraskning: Svärmor hade skickat ett sms och undrade om jag ville följa med på bio!
Klart jag ville!
De skulle gå med hennes job, men så var det nån som hoppat av.
Så det blev till att rusa hem efter jobbet, slutade 15.
Hämtade barnen, försökte skynda på dem lite, men Emma brukar ta god tid på sig..
Väl hemma gjorde jag Amerikanska pannkakor för första gången.
De blev väldigt fluffiga och mycket goda!
Amerikanska pannkakor

Efter att jag hunnit slänga i mig två pannkakor var det dags att susa vidare till Halmstad.
Vi såg "Svinalängorna", den var mycket bra!
Noomi Rapace är helt fantastisk!
Rekommenderas!

Väl hemma igen blev det lite snack med en larmförsäljare som var hos oss.
Det visade sig också att jag för inte så länge sedan hade hjälpt honom att hitta leggings till hans fru på Maxi!
Lite roligt faktiskt!
Sedan blev det lite tv, slutet på handbollen.
Och sedan sängen, där jag läste klart boken jag höll på med.
Boken kommer i ett eget inlägg!
Puss o kram
Här nedan kommer förresten receptet på pannkakorna!

AMERIKANSKA PANNKAKOR

1 ägg
3 dl filmjölk
3 dl vetemjöl
1 msk strösocker
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 tsk rapsolja

Vispa ihop alla ingredienser till en slät smet.
Stek i lite smör till små pannkakor.
Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar