fredag 11 februari 2011

Kladdkaka med marschmallows

Tänkte bjuda på ett recept på en kladdkaka, som jag gjorde till Emmas födelsedag.
Mycket god blev den!

KLADDKAKA MED MARSCHMALLOWS

2 ägg
2 dl strösocker
150 g smör
5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
1½ dl minimarschmallows

Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda ägg och socker.
Smält smöret och låt det svalna.
Tillsätt smör, kakao, vaniljsocker och vetemjöl.
Häll i smord bröad form.
Grädda ca 20 min och lägg i marschmallows.
Grädda ytterligare 5-8 min, kakan ska vara kladdig.
Dekorera med ytterligare marschmallows.
Servera med lättvispad grädde eller vaniljglass.

TIPS! Bröa gärna formen med kokos, mums!

Har haft en trött dag annars, vet inte varför, jag kanske inte fixar att jobba till 22, o sen upp i ottan o skicka barn till skolan.
Jag o Emma tog oss i alla fall till Eurostop för att handla lite på Systemet.
Men där var inte så värst mycket att välja på!
Ganska tomt på grund av deras ombyggnad.
Men vi fick i alla fall med oss lite vin o Xide.
O så blev det lunch på Pölsemannen!
Nu sitter / ligger barnen o tittar på Let´s Dance, själv funderar jag allvarligt på att gå o lägga mej snart, har fått en liten huvudvärk till råga på allt..
Men, jag får väl gå o mysa med dem en liten stund i alla fall.
Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Den är väldigt delikat kan jag lova er! Tack för fikat Ulla ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. MUMS! D verkar gott! Jag gjorde snoddas/kärleksmums med marshmallows en gång, blev riktigt gott!

    SvaraRadera