måndag 7 februari 2011

Älskade STORA barn!

Idag har vi varit på Öppet Hus på Förskolan och Fritids.
Tänk att vår lilla Emma är så stor så hon ska börja skolan!
Jag minns fortfarande hur denna lilla tjej började på dagis vid ca 1 års ålder, lite blyg, men ändå framåt och kaxig.
Oooo så spännande det var!
Och så fanns ju storebror där att guida henne fram bland leksaker och annat intressant.
Nu har ju hon och jag haft 1½ år då förmiddagarna har varit vår stund på dagen.
Vi har hjälpts åt med mat, disk, städning och tvätt.
Vi har myst, läst, pysslat, promenerat och haft det skönt bara vi två.
Vad ska jag nu hitta på alldeles ensam hemma?
Ska jag ligga på soffan och äta praliner?
Eller det är då jag ska hinna med att handla, träna, och umgås med vänner kanske?
Min lilla hjälpreda försvinner ju, så Emma tyckte att jag skulle ha en städerska som hjälper mig!
Låter som en bra idé!
Nån som ställer upp?
Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att putsa fönster och dammtorka..
Vår Prinsessa!

Vår lille Prins!

1 kommentar:

  1. Ojojoj.....vad tiden gått fort.....betyder detta att jag börjar bli gammal???? / Kram Faster Mia

    SvaraRadera