tisdag 26 april 2011

Trädgårdsdax

Gårdagen ägnades åt att bringa lite ordning i vår trädgård.
Vi flyttade runt bärbuskarna så att de alla hamnade på ett ställe.
Även plommonträdet fick äntligen sin egna plats.
Min hängask fick oxå flytta på sig lite, för att göra plats åt mullbärsträdet, som var på väg att växa in i lusthuset.
Nu är det bara björnbärsbuskarna kvar, som ska få en ställning att klättra runt på.
Just nu känns det iaf som att vi äntligen har fått lite ordning på saker o ting i trädgården, väldigt skönt.
O förhoppningsvis ska växterna trivas lite bättre där de står nu.
"Bärträdgården", med blåbär, vinbär, björnbär o plommon

Fick även skruvat ihop mitt planteringsbord, som jag fick i present av svärföräldrarna

Min absoluta favoritkrydda, rosmarin
Nu ska jag ut o njuta lite av solen innan det är dags att åka o sälja lite fisk!
Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar