onsdag 6 april 2011

Teater mixat med dagisbaciller

Igår hade William studiedag, vilket betyder sovmorgon.
Tror ni inte man vaknar innan åtta då? :(
Men, jag gjorde det hela till något bra o satte igång o baka knäckebröd!
Så jäkla gott!
Efter middag åkte jag o barnen till Maxi, så jag kunde få lite massage.
Barnen satt snällt i lunchrummet o väntade, med lite böcker o några äpplen var.
När vi skulle hem, var det en JÄKLA kö på vägen!
Från gamla Duni bort till Pilkington! (sen svängde jag av..)
Jag skojar inte om jag säger att det tog säkert 20 minuter o ta sej den lilla biten!
Körde som sagt av vid Pilkington o tog det hållet hemåt.
Givetvis tog det då stopp i Öringe, där 2 lastbilar skulle svänga in mellan husen med vingar till vindkraftverk.. Suck o stön...
Väl hemma igen ringde Emma kompis Joels mamma, o undrade om jag vill följa med på teater.
Varför inte sa jag, o fick rassla in i duschen snabbt o slänga i mej 2 mackor, innan hon kom o hämta mej.
Vi fick se "Vita hästen" med bl.a. Claes Malmberg, Stefan Ljungkvist o Ola Forssmed.
Den var mycket underhållande, Ola är väl så lealös en människa kan bli!
Förresten, när vi parkerat bilen kom Annika på att hon glömt biljetterna hemma..
Så det blev till att rusa iväg o hämta upp dem, hennes käre man Johan mötte upp oss, så vi inte behövde åka hela vägen.
Vi missade de första 20 minuterna, men det kändes inte som någon större förlust!
Trevligt hade vi iaf, TACK Annika!
Nästa gång får jag bjuda dej på något!
Väl hemma igen kröp jag direkt ner i sängen o tänkte sova gott hela natten.
Tji fick jag!
Somnade väl vid midnatt, låg först o hosta som fasen. Sov till 2 ca, sen var det dags att hosta igen..
Upp vid 6 i morse, täppt som  attan i näsan.
Är lite seg idag kan man ju säga..
Jag bara äääälskar dagisbacillerna, tack gode gud att Emma snart oxå börjar skolan, så vi förhoppningsvis slipper dessa envisa jäkla bacillusker!!
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar