torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!

Emma redo för påskfest. O nej,gluggen är inte fejk, hon tappade en tand lagom till hon skulle vara Påskkärring!
Eller häxa skulle hon vara. 

Eftersom min käre sambo inte tål björkris, så plockade jag ihop lite av vad som fanns i vår trädgård,
Äpple-, fläder-, forsythia- o syréngrenar! O så Emmas kyckling!
Ja, så var det då åter Påsk igen!
Jag är ledig idag och imorgon, men sen ska jag jobba lördag söndag, jippiii..
Dagen har ägnats åt att handla, i princip hela dagen!
Lämnade Emma på dagis för påskfest vid 9, sen susade jag och William iväg till Maxi för att handla.
Svängde inom Eldsberga och Meullers för att köpa köttfärs till Malin.
Sen rusade vi igenom Maxi, för att hinna hämta Emma igen vid 11, vi hann inte riktigt..
Efter det åkte vi hem och åt middag, och kom då överrens om att åka till Godis på landet.
Där handlade vi en hel massa godis, som påskharen ska få lägga i våra ägg.
När vi vart där ville William åka till pappa och jobba lite.
Så, vi lämnade av Wille på Högen, och sen susade jag och Emma vidare till Laholm.
Där lullade vi runt i 2 timmar.
Vi åt glass och fyndade lite i butikerna.
Bland annat så var vi inne på Björnes magasin, där jag hittade 2 linnen o 2 par jeans, allt för den facila summan av 315 kronor!
Vi hittade även lite rea på Bokhandeln.
O så lite mat på Ica, det som jag och Wille glömde när vi var på Maxi..
Nu ska vi grilla lite och sen blir det nog lite soffmys!
Glad Påsk på er alla!
Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar