måndag 9 maj 2011

Trädgårdspyssel

Tog med mej Emma ut o åka en liten runda idag förmiddag.
Först åkte vi till ÅVC o slängde lite växthusglas, som jag åkt runt med i bilen i ca 1 vecka..
Sen vidare till Plantagen, där vi fick tag i några nya jordgubbsplantor.
Några av mina gamla hade gett upp under vintern.
Vidare till Ica Maxi, där vi införskaffade jord, 5 för 99:-, skitbra pris! :) (Kompispris!)
Sist hamnade vi på Blomsterlandet, där vi hittade en hel dröse med grönsaksplantor, 4 tomater i olika varianter, 3 gurkor, 1 melon o 1 chili.
Hem o snabbt fixa o äta middag innan Wille skulle hämtas i skolan.
O resten av dagen gick åt till att plantera o fixa med mina inköp!
Med en o annan glasspaus förstås..
Mitt växthus! Nu fyllt med diverse plantor, o i mitten en planteringsbänk

Tomater

Gula tomater

Gurka. Ser ni vad den heter? Fitness! Vi får väl se om den håller vad den lovar...


Jordgubbslandet, med 12 nya plantor, o en del gamla

Några av de gamla blommor! Mmmm, can´t wait...

Ett jäkla ogräs, men visst är de väl ändå vackra?

Mina fina fina tulpaner, som lever trots att vi grävt upp hela trädgården!
Nu ska jag umgås med han jag delar säng med!
Puss o Kram

1 kommentar: