lördag 17 mars 2012

Utflykt

Efter att ha suttit i huset i karantän i nästan en vecka, bestämde jag o barnen oss idag för att åka på lite utflykt.
Pappa Henke blev magsjuk igår, så han fick stanna hemma o krya på sig.
Vi började med Mio för att kika lite på soffa.
Vi har väl nästan bestämt oss för en på IKEA, men eftersom Mio just nu har kampanj att man får 1000 kr för sin gamla soffa om man köper ny, så tyckte jag det kunde vara värt att kolla in iaf.
Blev ingen soffa, men jag fyndade 2 fina kuddar till soffan, lite jutesäcksväv-typ med tryck, mycket tjusiga!
Sen for vi vidare till Fynda i Falkenberg.
Där kolla vi oxå på soffa, men hitta inte så mycket.
Blev iaf lite småkrafs, bl a en söt kakburk, o så lite färdkost i form av godis o Pepsi. :)
När vi ändå var i Falkenberg, så bestämde vi oss för att oxå åka till Ullared.
Vi började med att äta lite lunch, kön in till restaurangen var hur jäkla lång som helst, men det gick riktigt snabbt faktiskt.
Vi åt köttbullar, förstås, mums!
Sen var det shopping som gällde, vi skulle inte ha så mycket, var det tänkt, så vi tog ingen vagn utan bara varsin korg.
Men när vi betalat o packat allt i 2 kassar, kände jag att jag nog måste ha en vagn för att baxa allt till vagnen, annars kommer jag ha armar som en schimpans..
Det blev varsin ny vårjacka till barnen, Mountain Horse, jättefina.
Sen lyckades jag äntligen hitta en Pippi-tröja till mig själv!
O så lite annat smått, som sköljmedel, maskindiskmedel, raklödder, fryspåsar, skor till Cissis tass, o lite mera färdkost..
Givetvis åkte vi även inom Panduro, går ju inte att missa när man är där!
Blev lite klistermärken o en stor fin kakburk.
En mycket trevlig dag, även fast man blir lite trött i öronen av Emmas prat.. :)
Nu är det "Bröllopsfotografen" på tv4, o kanske lite gott till det!
Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar