onsdag 14 mars 2012

Sjukstuga

Nu har vi fått hem maginfluensa..
Barnen var hos mormor o morfar i helgen, o nån av dagarna var de o hälsade moster Marie med familj, som nyss haft maginfluensa.
Kanske inte det mest genomtänkta kan man tycka..
Nåja, vi försöker att göra det bästa av det hela.
Vi har tittat mycket på film, bl a har vi sett alla "Pirates.." - filmerna.
O så har jag passat på att sitta på altanen i solen o njuta.
Det hela började söndag kväll, då kräkte William precis när vi var på väg att gå o lägga oss, o sen var jag uppe o hjälpte honom ett par ggr på natten.
Måndag var W väldigt hängig, så det blev mest soffmys o film hela dagen.
Ja, jag fick ju förståss en del att tvätta, kuddar, filtar o annat..
Tisdag var ganska lugn.
Tills efter kvällsmaten, då Emma gått upp i badrummet för att duscha..
Då var det hennes tur..
Det bra med E när hon kräker, är att hon oftast bara gör det en gång, o sen mår hon finfint igen!
Men, man måste ju ändå stanna hemma 48 timmar innan de får gå till skolan igen.
Så vi får helt enkelt ledigt hela veckan!
Henke var tydligen uppe o sprang på toa inatt oxå.
Bara jag kvar.... Kan ju alltid hoppas att bacillerna inte biter på mig, men det är väl bara önsketänkande..

Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar