måndag 5 mars 2012

Måndag morgon..

Har haft en bra helg, som började med tjejkväll hos mig i fredags.
Vi var 7 glada o fnittriga tjejer som åt mat, drack vin/öl/cider, pratade, sjöng SingStar, pratade, o fnittrade oss kvällen igenom!
Underbart att ni ville komma!
Dettta får vi fler gånger!
Sedan var det lördag morgon..
Klockan 7 tyckte barn o hund att det var dags att stiga upp..
Jag var väl inte riktigt lika pigg på det..
Men klev iaf ur sängen, o kröp ner i badet istället.
Låg där i 2 timmar o mös, o somnade en stund..
Sen var det inte så mycket fart på mig resten av dagen heller.
Inte ett dugg bakis, men ruskigt trött!
Emma åkte hem till kompis, Henke o Cissi åkte iväg en runda o William hade kompis hemma.
Själv tog jag hand om disken o sen la jag mig på soffan med en bok, just nu är det "Jag är Ozzy" Ozzy Osbournes självbiografi, mycket läsvärd!
På em åkte vi en runda till H:s föräldrar, o när vi skulle hem bestämde William sig för att stanna kvar.
Så vi blev plötsligt barnfria!
Först funderade vi på att gå på bio, men kände att vi nog inte orkar det.
Så det blev lite rester till middag, o sen sjönk vi ner i varsin ände i soffan..
Söndagen började med ett ryck!
Henke skulle vara snäll o värma baguetter till frukost.
Men, fredagens potatisgratäng rann över i ugnen, o när H startade ugnen började det ryka ganska rejält!
Men nu vet vi ju iaf att brandlarmet funkar! :)
Jag körde istället till Laholm o köpte frallor, passade även på att hämta ut ett paket på Shell, lite fler böcker!
Sen åt vi frukost i lugn o ro.
Det är nog det man uppskattar mest när barnen är borta, att få äta i lugn o ro o slippa sitta o tjata på barnen..
Sen blev det lite Vasalopp på tv:n, men jag orkade inte ända in i mål, utan somnade på soffan en stund..
På em åkte vi till Hstd för att handla lite till Cissis stackars fossing.
O sen till Högen igen, för att fixa lite fakturor o annat.
O sen hämta hem Emma, som ju sovit hos sin kompis över natten.
Bestämde oss för att beställa pizza på kvällen, ingen ork kvar att göra mat.
O nu är det måndag igen!
Jag är ledig hela dagen, men har en del att göra iaf.
Bland annat ska jag på utvecklingssamtal för Wille i em.
O så har jag ju den där tvätthögen som aldrig tar slut..
Just nu är det iofs den rena tvätthögen som växer, men den är nästan tråkigast att ta tag i.
Det tar ju sån faslig tid att sortera alla strumpor...
Ha en bra dag!!
Puss o Kram
Ps. Kanske ska börja med att plocka upp mina klackeskor som luggit under bordet sen i fredags.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar