tisdag 4 oktober 2011

Lördag 1 oktober

Den 1 oktober bjöd på strålande sol i vår del av landet!
Jag åkte med min käre man för att hjälpa honom skruva ihop en grävmaskin..
Vädret var helt fantastiskt när vi kom fram, säkert minst 20 grader, o man fick snabbt ta av sig tjocktröjan!
Kruxet med grävmaskinen var att det skulle skruvas fast en slang inuti ett litet hål, som Henkes armar var alldeles för grova för.
Så då fick lilla jag, med mina något smalare armar, ställa upp!
Vad gör man inte för husfridens skull.. :)
Iaf fick vi fast slangen, vi fick fyllt på olja, o grävmaskinen funkade fint sedan!
När vi var klara kom William med farfar i släptåg o skulle hjälpa till o lasta upp träd o ris på traktorvagn för att forsla det vidare.
Då tog jag en jacka o la mig i gröngräset. Jag tror t.o.m att jag somnade en stund..
Sedan var det dags att susa hemåt.

Här inne skulle slangen skruvas fast

Kanske inte den allra bekvämaste ställningen...

Skruva, skruva..

En nöjd William som får köra lite traktor!
Svärfar bjöd på hamburgare, o sedan var det dags för barnen att åka hem o packa lite för övernattning hos Faster Mia o Fredde.
Jag o Henke skulle nämligen få lite egen-tid!
Vi åkte först ner till Rökeriet i Laholm för att äta. (hade presentkort där)
Helt värdelöst!
Henke beställde en Crocodile-öl, fick en folköl.
Jag beställde ugnsbakad lax, o bytte ut såsen mot romsås.
Laxen var kall, o geggig, o nån romsås fick jag inte..
Henke beställde rökt kycklingfilé, som iofs var god, men eftersom den var rökt smakade den ju korv..
Besvikna, men iaf lite mättare, åkte vi in mot Halmstad istället.
Började med lite dricka på Bull´s, sedan gick vi på bio. (presentkort där oxå!)
Vi såg "Jägarna 2", riktigt bra! Den kan jag varmt rekommendera!!
Efter filmen var det så dags att köra hemåt, o jisses vilken dimma!
Det tog sin lilla tid, men hem kom vi iaf!
Överlag en fin dag!
Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar