tisdag 4 oktober 2011

Bokmässa

Lördag den 24 september drog jag o Alex mot Göteborg för årets stora händelse, Bokmässan!
Vi stannade för lite fika vid Torpasjön, Alex hade gjort jättesmaskiga mackor.
Väl framme i Götet möttes vi av den längsta kö jag sett, tror jag!
Men det gick ganska snabbt, vi väntade väl max 30 min.
Innanför dörren stod en vakt o talade om att det var mycket mindre kö till kassan på ovanvåningen.
Vi stack upp snabbt som attan, tyckte kanske att kön var ganska lång iaf.
Tills vi upptäckte att vi stod i restaurang-kön...
Vi kom iaf in till slut, oj med folk där var!
Vi yrade runt som höns i ca 5 timmar, fick inte sett någon av alla de vi skrivit upp på våra listor..
Men vi fick iaf handlat en massa böcker, en del julklappar.
O några kändisar fick vi sett, Katerina Janousch, Martina Haag, Rikard Wolff, Plura, Björn Ranelid, m.fl.
Maria Montazami gick inte alls att se, där var så jäkla mycket folk.
O Ulf Lundell könde jag inte igen, han såg ut som tomten med allt skägg..
På väg hemåt åkte vi inom IKEA oxå, när vi ändå var på det hållet.
Vid 19-tiden var vi hemma i Halmstad igen, o hemma i Veinge sjönk jag ner i soffan o gjorde inte mycket mera den dagen...
En väldig massa folk o montrar!

Omorganisering i väskan. Folk glodde lite illa på den ibland,
men SÅ smidigt att slippa bära alla kassar!

Lite mera shopping!

Efter allt shoppande var vi ju tvungna att få i oss lite fika!
Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar